آموزش ریباندینگ مو و مراقبت‌های لازم پس از عملیات ریباندینگ

آموزش ریباندینگ مو

آموزش ریباندینگ مو؛ ریباندینگ مو چیست؟ و برای مو چه مزایا و معایبی دارد؟ امروزه با افزایش خدمات زیبایی در رابطه با پوست و مو داشتن موهایی درخشان و سالم یکی از خواسته های افراد بخصوص در خانم ها است.

داشتن موهای سالم و درخشان نیاز به مراقبت و رسیدگی های فراوانی دارد که این امر در رابطه با موهای فر و حالت دار به مراتب بیشتر هم می شود، به همین دلیل بسیاری از افرادی با مو های فر به دنبال راهی برای صافی مو هستند تا علاوه بر زیبایی رسیدگی بهتری نیز داشته باشند؛ در همین راستا ریباندینگ مو  یکی از روش های نسبتا قدیمی و محبوب صافی مو است که باعث زیبایی هرچه بیشتر مو ها می شود.

ریباندینگ مو چیست؟

ریباندینگ مو نام روشی نسبتا قدیمی برای صاف کردن مو است که به نام صافی ژاپنی نیز مشهور می باشد؛ در این روش مو های مجعد و فر با استفاده از مواد شیمیایی به موهای نرم و لخت تبدیل می شود و تا زمانی که ریشه مو رشد نکند این حالت را از دست نخواهد داد، با استفاده از ریباندینگ علاوه بر داشتن موهای درخشان و صاف دیگر نیاز به پیگیری های فراوان نیست.

برای صاف کردن مو به روش ریباندینگ ابتدا مو ها را به ماده ای شل کننده آغشته می شود این مواد باعث می شود تا پیوند های پروتئینی در مو تجزیه شوند و سپس به مو ها ماده ای خنثی کننده می زنند تا مو این ساختار جدید را حفظ و شروع به ساخت پیوند جدید کنند.

نحوه ریباندینگ مو

آموزش ریباندینگ مو

ریباندینگ یکی از پرطرفدار ترین روش های صافی مو است که اولین بار در سال 1992 توسط یک آمریکایی انجام شد، این روش تا حدودی روشی دائمی برای داشتن مو های صاف است. صافی مو ها از طریق ریباندینگ چگونه انجام می شود؟ بطور کلی مو ها دارای ساختاری پروتئینی هستند که این پروتئین کراتین نام دارد و پیوندهای این پروتئین است که تعیین می کنند که مو چه ساختاری داشته باشد.

با استفاده از روش ریباندینگ با استفاده از برخی از مواد سست کننده شیمیایی پیوند های بین پروتئین های مو شکسته خواهد شد و همین امر باعث می شود تا حالت مو ها از فر و مجعد به صاف شلاقی تبدیل شود اما بعد از انجام این امر دیگر نمی توان پیوند های بین مو را تغییر داد و مو را حالت دار نمود.

مراحل انجام ریباندینگ مو:

نکات مهم در خصوص آموزش ریباندینگ مو:

  1. شستشو مو با استفاده از شامپو
  2. خشک کردن کامل مو بدون استفاده از وسایل کمکی همچون سشوار
  3. تقسیم بندی مو برای دقیق انجام شدن کار
  4. آغشته کردن مو به کیت های صاف کننده مو (تمام قسمت ها باید بطور دقیق آغشته به این مواد شوند و به مدت 40 دقیقه روی سر بمانند و زیر دستگاه بخار باشند)
  5. پاکسازی مو از مواد صاف کننده
  6. استفاد از لوسیون و مواد نرم کننده کراتینه مو
  7. اتو کشی مو با دمای 180 درجه
  8. و سپس شستشو مجدد مو

ریباندینگ مو

محافظت مو پس از ریباندینگ

در حال حاضر روش های بسیاری برای صافی مو وجود دارد که در این بین ریباندینگ و کراتینه در صدر این روش ها قرار دارند و جزء پر مخاطب ترین روش ها برای داشتن موهایی صاف هستند با این تفاوت که ریباندینگ مو باعث صافی دائمی می شود اما کراتینه روشی موقتی است؛ اما بدون شک پس از انجام هر روشی برای صافی مو ، موهایتان برای مدتی نیاز به مراقبت بیشتری خواهند داشت تا آسیب نبینند؛ از جمله مهم ترین این مراقبت ها به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  1. حمام نکنید! فراموش نکنید که بعد از انجام ریباندینگ تا 72 ساعت نباید حمام کنید و یا سرتان خیس شود
  2. موهایتان را با کش نبندید: به دلیل حساس شدن بافت مو ها حداقل تا 2 روز موهایتان را باز بگذارید
  3. دوش آب سرد بهترین دوست موهای ریباندینگ شده است ،زیرا آب سرد باعث باز شدن بافت مو نمی شود و به مو آسیبی نمی رساند
  4. استفاده از شامپو های ترمیم کننده
  5. تمیز نگه داشتن سر
  6. بهتر است پس از ریباندینگ تا مدت حداقل 6 ماه موها را رنگ نکنید

انجام این مراقبت ها باعث می شود تا علاوه بر داشتن موهای درخشان و زیبا به بافت مو و پوست سر آسیب نرسد و مدت طولانی تری موهایتان حالت خود را از دست ندهد.

نکات ریباندینگ مو

 مزایای روش ریباندینگ برای صافی مو

ریباندینگ مو روشی است که در آن بانوانی که علاقه مند هستند تا همیشه موهای صافی داشته باشند به خواسته شان برسند، این روش به عنوان بهترین روش شیمیایی صافی مو مزایایی دارد که این مزایا عبارتند از:

  • صافی دائمی مو
  • نرمی مو
  • شکل و ظاهر زیبا
  • صاف ماندن مو ها در هر حالتی حتی پس از حمام، استخر و…
  • براق و درخشان شدن مو
  • هزینه کم نسبت به دیگر روش های صافی مو

معایب ریباندینگ

از آنجایی که فرآیند صاف شدن مو در ریباندینگ توسط مواد شیمیایی و وسایل حرارتی با دمای بالا انجام می گیرد بدون شک مو ها در چنین حالتی حساس و آسیب پذیر خواهند شد و به همین دلیل مو تا مدتی نیاز به مراقبت های بیشتری خواهد داشت؛ این روش می تواند در افرادی که به صورت ژنتیکی موهای آسیب پذیری دارند سبب آسیب هایی همچون ریزش مو شود.

کدام ریباندینگ مو را خریداری کنم؟

با توجه به بازخورد و رضایت مشتریان در این چند سال اخیر، محصول ریباندینگ فیریشیا را پیشنهاد می‌دهیم.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر در زمینه خرید بهترین ریباندینگ مو با شماره 09121262449 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید