با ریباندینگ مو و مزایا و معایب انجام آن بیشتر آشنا شوید

صاف کردن مو به روش ریباندینگ

ریباندینگ مو، یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها برای صافی دائم مو و براق کردن موهای فر و مجعد می باشد. این روش که با آن روش کراتین مو نیز گفته می شود، علاوه بر صاف کردن موها، مزایای دیگری نیز دارد که همگی آنها در کنار هم باعث محبوبیت هرچه بیشتر این روش در مقایسه با سایر روش ها شده است. در همین راستا در این مقاله به بررسی ویژگی های ریباندینگ، مزایا و معایب آن پرداخته ایم.

منظور از ریباندینگ مو چیست؟

داشتن موهای صاف و لخت بدون شک یکی از مهمترین دغدغه ها و آرزوی خانم هایی است که از موهای فر و مجعد خود ناراضی هستند. خوشبختانه امروزه به همت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار پیشرفته این موضوع دیگر یک آرزو نیست و به راحتی می توان به آن جامه عمل پوشاند.

اگر دقت کرده باشید در چند سال گذشته، سشوار و اتوی مو تنها ابزارهایی بودند که به کمک آنها می توانستید موهای خود را صاف کنید که البته این صافی هم موقتی بود و بعد از چند ساعت موها کم کم حالت خود را از دست می داند و شکل اصلی خود را نمایان می کردند. اما امروزه روش های زیادی به وجود آمده اند که با استفاده از آن می توانید تا مدت زمان خیلی طولانی حالت موهای خود را از فر به صاف تغییر دهید که یکی از این روش ها، ریباندینگ و یا همان کراتین مو می باشد.

ریباندینگ مو، تقریباً باعث صافی دائم مو می شود، بنابراین توصیه می کنیم که قبلاً از انجام به طور دقیق درباره آن تصمیم بگیرید تا بعداً دچار پشیمانی نشوید.

ریباندینگ مو چیست

تکنیک ریباندینگ چگونه باعث صافی دائم مو می شود؟

موی انسان، شامل نوعی پروتئین به نام کراتین بوده که این پروتئین خود حاوی 3 نوع اسید آمینه، به نام های آرژنین، متیونین و گلیسین می باشد که با اتصال این اسید آمینه ها به یکدیگر، کراتین به وجود می آید. نوع اتصال بین این اسید آمینه ها باعث می شود که برخی از انسان ها موی صاف و برخی دیگر موی فر داشته باشند. در این روش از مواد شیمیایی خاصی به جهت شکستن پیوند بین این اسید آمینه ها استفاده می شود و موها را به صورت دائمی صاف و لخت می کند.

مزایا و معایب

مزایای ریباندینگ مو

همانطور که میدانید که روش ریباندینگ مو، یک روش دائمی برای صاف کردن موها می باشد که به نوعی خود مزایا و معایبی دارد، که مزایای زیاد این روش باعث شده است که افراد زیادی به سراغ انجام آن بروند. در اینجا چند مورد از مزایای ریباندینگ مو را مورد بررسی قرار داده ایم که به شرح ذیل می باشند:

  • براق کردن ظاهر موها: این روش علاوه بر صافی دائم مو ظاهر بسیار زیبا و جذابی نیز به آن می دهد. از این رو بهترین روش برای افرادی است که آرزوی داشتن موهایی براق، درخشان و صاف را داشتند.
  • نیاز نداشتن به صاف کننده مو: اگر بخواهید به صورت موقتی موهای خود را صاف کنید، نیاز دارید که به طور مدام از اتو و سشوار مو استفاده کنید که این کار خیلی خسته کننده به نظر می رسد و حرارت بسیار زیاد آنها بعد از مدتی به موهایتان آسیب می زند. اما در این روش دیگر نیازی به استفاده از این وسایل ندارید و به طور دائمی می توانید از موهای لخت و درخشان خود لذت ببرید.
  • کم شدن میزان وز مو: استفاده از رنگ های شیمیایی، عدم آب رسانی به مو و همچنین جنس موها از جمله عواملی هستند که در وزی آن نقش دارند و این موضوع برای خیلی از خانم ها آزاردهنده می باشد. خوشبختانه این روش، بدون نیاز به هیچ ماده صاف کننده ای، وزی موها را کاملاً برطرف می کند.
  • حالت پذیری آسان موها: بعد از انجام ریباندینگ مو، هر حالتی را که می خواهید، می توانید بدون صرف وقت و زمان زیادی به موهای خود بدهید.

صافی دائم مو

عوارض صاف کردن مو به روش ریباندینگ

همانطور که گفته شد، اگرچه ریباندینگ موها مزایای زیادی دارد ولی وجود مواد شیمیایی در آن عوارضی نیز در پی خواهد داشت که این برخی از عوارض و معایب استفاده از این روش عبارت اند از:

·        نیاز به مراقبت های زیاد: بعد از انجام ریباندینگ، موها حساس تر می شوند و به مراقبت های بیشتری نیاز دارند. به عنوان مثال تا یک ماه بعد از انجام ریباندینگ به هیچ عنوان نباید موهای خود را گره بزنید.

·        آسیب دیدن پوست سر: گرمایی که بر اثر استفاده از مواد شیمیایی در تکنیک ریباندینگ مو به وجود می آید، باعث آسیب دیدگی پوست سر می شود و در مواردی حتی ممکن است آن را بسوزاند.

·        نیاز به ترمیم: تصور نکنید که بعد از ریباندینگ باید موهای خود را به حال خود رها کنید، بلکه لازم که برای حفظ لطافت و زیبایی آن چند وقت یکبار آن را ترمیم کنید.

صافی دائم مو به روش ریباندینگ

توصیه های بعد از انجام ریباندینگ

یکی از مهمترین نکاتی که بعد از انجام ریباندینگ مو باید به آن توجه کنید، این است که تا هفتاد و دو ساعت از بعد ریباندینگ از شستن موها خودداری کنید. علاوه بر این، تاکید می شود که تا سه روز بعد از آن نیز به هیچ وجه موهای خود را با کش نبندید.

استفاده از شامپو های مناسب و اجتناب از لوازمی مانند سشوار و اتوی مو از جمله نکات مهمی است که بعد از انجام ریباندینگ حتماً باید آن را رعایت کنید.

بهترین ریباندینگ مو کدام است؟

تیم سارینا با توجه به تجربیات کار با برندهای تولیدی ریباندینگ مو و بر اساس گزارش مشتریان ما در این چند سال اخیر، ریباندینگ فیریشیا را به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهد.

قیمت ریباندینگ مو فیریشیا:

850,000 تومان (جهت خرید کلیک کنید)

 

در صورت تمایل به مشاوره و راهنمایی بیشتر در زمینه صافی دائم مو با شماره 09121262449 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید