تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ در چیست؟

تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ

رنگ کردن موها به روش های ساده، کم کم از مد افتاده و جای خود را به روش های جدیدتری همچون آمبره، سامبره و بالیاژ داده است. تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ، در تناژ رنگ ها و چگونگی رنگ کردن موها است که نتیجه کار نیز کاملا متفاوت خواهد شد. در ادامه شما را با تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ، بیشتر آشنا خواهیم نمود.

آمبره چیست؟

آمبره کردن موها، یکی از روش های بسیار پرطرفدار میان خانم ها است که نمایی بسیار زیبا و جذاب دارد. در آمبره کردن موها، مو در ریشه تیره تر است و هر چه به سمت نوک موها نزدیک می شویم، این رنگ نیز روشن تر می شود. برای انجام آمبره، معمولا پایین موها را دکلره کرده و سپس موها حالتی دو رنگ پیدا می کنند. یکی از ویژگی های بسیار خوب آمبره کردن موها این است که هر چه موها بلندتر شوند، هیچ تغییری در رنگ موها و حالت آنها رخ نمی دهد. در این روش حدود یک سوم از موها با پایه 9 یا 10 روشن شده و بقیه موها رنگی تیره تر دارند.

یکی از ساده ترین راه ها برای آمبره کردن موها این است که یک سوم موها را با کش بسته و نصف این یک سوم را دکلره می کنیم. البته می توان برای آمبره کردن موها از فویل نیز استفاده کرد که روشی پیچیده تر است و بهتر است توسط یک آرایشگر یا فرد متبحر انجام شود. برای اینکه موها را روشن تر کنید باید موها به پایه 9 یا 10 برسد و برای اینکه ریشه موها به صورت طبیعی روشن تر شوند، باید موها را به پایه 3 تا 5 برسانیم. آمبره را می توان به صورت برعکس نیز انجام داد، یعنی ریشه موها روشن تر از ساقه موها شده و ساقه موها تیره تر از ریشه باشند.

تفاوت آمبره و سامبره

بالیاژ چیست؟

کلمه بالیاژ، کلمه ای فرانسوی است و نوعی تکنیک هایلایت محسوب می شود. در این روش، قلم مو به نرمی روی مو از این سو به آن سو حرکت می کند و بسیار زیبا است. بالیاژ بدون فویل و تنها با یک براش انجام می شود. نتیجه این کار بسیار طبیعی است و انگار موها در فضای باز مش شده اند. در این روش، رنگ ریشه مو تیره تر از بقیه قسمت های مو است و این رنگ هر چه که به سمت پایین تر مو می رویم، تناژ روشن تری پیدا می کند. در این روش می توان انواع رنگ ها را برای هایلایت انتخاب کرد و هر چه که موها رشد می کنند، مانند رنگ ظاهر مو به هم نمی ریزد و همانگونه باقی می ماند.

برای انجام این روش، باید کل موها را تقسیم بندی کرده و از پشت سر، لایه های افقی یا مثلثی را جدا کرده و مواد دکلره ای خیلی غلیظ را به صورت رفت و برگشتی بر روی موها می کشیم. برای رنگ مو می توان از پایه های 9 یا 10 استفاده کرد. سعی کنید که حرکت قلم بر روی موها آزادانه باشد تا ترکیب رنگ ها زیباتر شده و موها حالت قشنگ تری به خود بگیرند.

سامبره و بالیاژ و آمبره

سامبره چیست؟

سامبره به نوعی جدیدتر از آمبره و بالیاژ است و از ترکیب دو روش آمبره و بالیاژ درست شده است. در این روش نیز، رنگ مو در ریشه تیره تر از سایر قسمت های پایین مو است، اما این تغییر رنگ خیلی ملایم تر از روش های دیگری همچون آمبره و بالیاژ می باشد. کمترین کنتراست رنگی در این روش بین تارهای مو وجود دارد و رنگ های روشن تر بر روی برجستگی های مو وجود دارند.

تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ

تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ

شاید بتوان گفت که تفاوت آمبره و سامبره، در نکات بسیار ریزی است که شاید بسیاری از افراد نتوانند این نکات و تفاوت آمبره و سامبره را درک کنند. خانم هایی که تمایل دارند تا در نیمه دوم موهای خود، یعنی در قسمت پایینی موهای خود تغییر ایجاد کنند، از این دو روش استفاده می کنند. اما تفاوت آمبره و سامبره، شامل موارد ذیل می باشد:

  • آمبره بر روی موهای تیره انجام می شود و سبب می شود تا تغییرات و رنگ در موها خیلی بهتر دیده شوند. اما سامبره، به نوعی ترکیبی از آمبره و آلیاژ است.
  • یکی دیگر از تفاوت های آمبره و سامبره در این است که در روش آمبره پایین موها دکلره می شود و در سامبره، در پایین موها از رنگ هایی با تناژ روشن استفاده می شود که این کار باعث ایجاد تفاوت آمبره و سامبره شده است.
  • از مهمترین تفاوت آمبره و سامبره، می توان به اختلاف رنگی این دو اشاره کرد. در آمبره، اختلاف رنگی میان ریشه موها و ساقه مو خیلی زیاد است. اما در سامبره، این اختلاف رنگی بین ریشه و ساقه موها خیلی زیاد نیست و کمتر مشهود است.
  • در سامبره، تشخیص میان دو رنگ خیلی سخت تر است و بسیار نرم تر از روش آمبره است و باعث ایجاد ظاهری بسیار زیباتر در موها می شود.

سامبره - بالیاژ

تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ

 تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ، بسیار ناچیز است و تنها فرقی که این سه روش با هم دارند این است که در روش آمبره، پایین موها با دکلره روشن شده و در روش بالیاژ، انتهای مو با دکلره روشن تر شده و سایه هایی به صورت هایلایت، در لابه لای پایین موها نیز به وجود می آید که سبب زیباتر شدن تناژ رنگی روشن بین پایین موها می شود و در آخر، در روش سامبره، پایین موها با رنگ های روشن، روشن تر می شود و از دکلره به هیچ عنوان استفاده نمی شود.  پس از شناخت تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ، خانم ها خیلی راحت تر می توانند در رابطه با انتخاب مدل رنگ مو تصمیم بگیرند.

سامبره کردن

نکاتی که در رابطه با آمبره و سامبره کردن موها باید بدانید

  • خانم هایی که نمی خواهند موهایشان کاملا یک رنگ شده و تفاوت هایی میان تناژ رنگ ها وجود داشته باشد، می توانند از این دو روش برای رنگ کردن موها استفاده نمایند. همچنین خانم هایی که دوست ندارند تا موهایشان به صورت یک دست دکلره شده و موهایشان آسیب ببیند، می توانند با خیالی راحت از این روش ها استفاده کنند.
  • هر دو روش آمبره و سامبره، از ترکیب تناژ سه رنگ یا بیشتر تشکیل شده اند که همین تفاوت ها سبب زیباتر شدن موها شده است.
  • در این روش ها می توان ریشه را روشن تر از ساقه مو کرد یا به صورت برعکس این کار را انجام داد که به سلیقه و تجربه آرایشگر خیلی بستگی دارد.
  • زیبایی این روش ها بستگی زیادی به انتخاب و ترکیب رنگ ها با هم دارد و به همین دلیل باید در انتخاب رنگ ها دقت بسیاری داشت.
  • در این دو تکنیک، شما می توانید همزمان هم از رنگ های سرد و هم از رنگ های گرم استفاده کنید که باعث جذاب تر شدن این روش ها شده است.
  • این نوع تکنیک رنگ مو برای خانم ها با هر سنی مناسب است و می توانند به راحتی از این تکنیک ها استفاده نمایند.
دیدگاه ها 1

یک دیدگاه در “تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ در چیست؟”

    سپیده سالن هستی

    خیلی خیلی خیلی عالی توضیح دادید واقعا متشکرم اینهمه سایت های مختلف رو دیدم چیزی سر در نیاوردم ولی شما عالی گفتید ممنون عزیزم