آشنایی با فرمول‌ های رنگ مو روشن بدون استفاده از دکلره

رنگ مو روشن بدون استفاده از دکلره

استفاده از دکلره برای دستیابی به رنگ مو روشن یکی از روش هایی است که برای روشن کردن رنگ مو کاربرد دارد. اما بسیاری از بانوان به دلیل آسیب های دکلره، از دکلره کردن موهای خود منصرف می شوند. در این مقاله با نحوه روشن کردن رنگ مو بدون دکلره آشنا می شویم.

استفاده از پودر دکلره و عوارض آن

 استفاده از پودر دکلره نیازمند مهارت و تجربه است. اگر دکلره کردن مو به صورت اصولی و درست صورت نگیرد، موها دچار آسیب های جبران ناپذیری خواهند شد. پودر دکلره انواع مختلفی دارد. برخی از پودرهای دکلره دارای ترکیبات قوی تری هستند که در صورت استفاده نامناسب می تواند موجب سوختگی می شود. عدم تجربه و مهارت کافی افراد در استفاده از پودرهای دکلره حتی می تواند موجب ریزش موها، خشک شدن موها و شکنندگی آنها شود. در ادامه انواع روش های روشن کردن مو بدون استفاده از دکلره را معرفی می کنیم.

روش های روشن کردن رنگ مو

برای دستیابی به رنگ مو روشن روش های زیادی وجود دارد. خوشبختانه روش های شیمیایی و طبیعی زیادی برای روشن کردن رنگ مو بدون دکلره نیز ابداع شده است. اگرچه استفاده از دکلره برای روشن کردن رنگ مو، روشی بسیار رایج و سریع است اما طبعا عدم استفاده از پودر دکلره خطرات و عواقب کمتری به دنبال خواهد داشت. برای رسیدن به رنگ‌مو روشن بدون استفاده از دکلره لازم است زمان بیشتری صرف کنید. به طور کلی از روشن کردن مو بدون استفاده از دکلره به دو صورت شیمیایی و طبیعی قابل دسته بندی است.

رنگ مو روشن با روش های شیمیایی (بدون دکلره)

روش 1: استفاده از اکسیدان: ترکیب رنگ موی انتخابی شما با اکسیدان می تواند به روشن شدن موها بینجامد. از اکسیدان با درصدهای مختلف برای روشن کردن مو با درجه های مختلف استفاده می شود.

روش 2: استفاده از رنگ ۰۰: از این رنگ برای موهای از قبل رنگ نکرده کاربرد دارد. این رنگ حاوی آمونیاک است به همین دلیل استفاده از آن بدون دکلره می تواند به روشن کردن دانه های مو کمک کند. برای استفاده از این رنگ مو کافی است یک واحد اکسیدان شماره ۴۰ را با دو واحد رنگ ۰۰ ترکیب کنید. این مخلوط می تواند به راحتی موهای شما را تا ۵ درجه روشن کند.

رنگ مو روشن

رنگ مو روشن با روش های طبیعی (بدون دکلره)

در این قسمت  با روش های مختلف می توان از روش های خانگی و طبیعی برای روشن کردن رنگ مو استفاده کرد.

روش ۱: ترکیبی از 2 فنجان بابونه دم شده، آب 3 عدد لیموی بزرگ، یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل به همراه یک فنجان پودر دارچین را به مدت 2 ساعت روی مو قرار داده و سپس موها را بشویید.

روش ۲: با استفاده از ترکیب نصف پیمانه عسل، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و همچنین یک پیمانه سرکه سیب، مخلوطی جادویی بسازید. این مخلوط را به مدت ۴ تا ۵ ساعت روی موهای خود قرار داده و سپس موهایتان را بشویید.

فرمول ترکیبی رنگ مو

 انواع رنگ‌مو روشن بدون استفاده از دکلره

در این قسمت فرمول ترکیبی رنگ‌مو روشن برخی از رنگ های پرطرفدار را معرفی می کنیم:

فرمول ترکیبی رنگ مو دودی بدون دکلره:

برای دستیابی به این رنگ مو نیاز است از رنگ بژ متوسط به اندازه ۴۰ میل، رنگ بژ روشن به اندازه ۳۰ میل، رنگ زیتونی شماره ۷ به اندازه ۳۰ میل و رنگ دودی شماره ۲ به اندازه ۲۰ میل استفاده کنید. ترکیب این رنگ ها به همراه واریاسیون نقره‌ای ۴ سانت و اکسیدان شماره ۱ رنگ دودی را به موهای شما هدیه می دهد.

فرمول ترکیبی رنگ مو نسکافه ای:

ترکیب رنگ مو بلوند نسکافه‌ای شماره 6، رنگ مو بلوند کاپوچینو شماره ۸ به همراه واریاسیون نقره‌ای و اکسیدان ۹ درصد رنگ مو نسکافه ای را می آفریند.

فرمول ترکیبی رنگ مو زیتونی:

 ترکیب زیر موهای شما را زیتونی می کند: واریاسیون سبز، واریاسیون نقره ای، اکسیدان شماره ۲ ( از اکسیدان شماره ۲ باید به اندازه دو برابر رنگ مو استفاده شود) و در نهایت رنگ موی زیتونی و یا همان M. با شماره‌های (۵ , ۹۰.۰۱ , ۱۰)

فرمول ترکیبی رنگ مو روشن دودی طلایی:

رنگ مو دودی طلایی از ترکیب رنگ بلوند دودی طلایی ۸.۳۱ به همراه واریاسیون دودی 0.11 ، واریاسیون نقره ای 0.22 و اکسیدان شماره 1 به دست می آید.

رنگ مو شکلاتی

فرمول ترکیبی رنگ مو شکلاتی:

برای شکلاتی کردن موهایتان باید از رنگ مو شکلاتی متوسط به اندازه ۵۰ میل، رنگ موی دودی ۵ به اندازه ۵۰ میل، واریاسیون نقره ای به مقدار ۱۰ سانت و اکسیدان شماره یک استفاده کنید.

نحوه رنگ کردن مو بدون دکلره

برای رسیدن به رنگ موروشن باید موهای خود را به ۴ قسمت تقسیم کنید، با فرچه پلاستیکی از ریشه مو تا ساقه مو را با مخلوط رنگ مو بپوشانید. برای تمامی قسمت های سر این روند را تکرار کنید تا رنگ مو به خوبی تمامی موهای شما را بپوشاند. پس از آغشته کردن رنگ، روی موهای خود از کلاه رنگ استفاده کنید.

توصیه می شود، روی کلاه رنگ نیز حوله یا روسری بگذارید. به دلیل عدم استفاده از دکلره موهای شما دیرتر رنگ می گیرد اما شما می توانید با گرم کردن سرتان این سرعت این روند را افزایش دهید. هر نیم ساعت یکبار موهای خود را تست کنید. اگر موهایتان به اندازه کافی رنگ باز کرده است، رنگ موی خود را با ماسک مو بشویید.

نحوه رنگ کردن مو بدون دکلره

یکنواختی رنگ مو روشن را جدی بگیرید

برای رسیدن به رنگ موروشن دلخواهتان باید تمام موهای سر رنگی یکنواخت داشته باشند. اگر ریشه مو شما تیره تر از ساقه مو است باید پایه رنگ انتخابی شما رنگی متوسطی باشد. به طور مثال می توانید پایه ۷ را انتخاب کنید. بهتر است قبل از رنگ کردن موها، با استفاده از خنثی کننده ها و واریاسیون ها رنگ موهایتان را یکنواخت کنید.

 نکات جانبی برای روشن کردن رنگ مو

برای روشن کردن رنگ مو بدون استفاده از دکلره توجه به نکات زیر الزامی است:

  • برای موهای پرپشت و ضخیم باید از اکسیدان با درصد بالاتر استفاده کنید.
  • از اکسیدان شماره ۲ ( اکسیدان ۹ درصد) برای روشن کردن ۳ درجه ای موهای نازک و رنگ نشده خود استفاده کنید.
  • اکسیدان شماره ۱ ( اکسیدان ۶ درصد) برای ۱ درجه روشن کردن موهایتان کافی است. اکسیدان را با رنگ موی انتخابی خود ترکیب کنید.
  • برای روشن کردن ۴ یا ۵ درجه ای موهایتان اکسیدان ۱۲ درصدی مناسب است.
  • در انتخاب رنگ و اکسیدان مناسب به جنس  پایه اصلی رنگ مویتان توجه کنید.

این مقالات پیشنهاد می‌شود:

ترند رنگ مو سال 99 یا 2020 را بیشتر بشناسیم

آموزش گام به گام رنگ کردن مو در خانه

نیاز به مشاوره دارید؟

پیشنهاد می‌دهیم با شماره 09121262449 تماس برقرار نمایید و با دریافت مشاوره رایگان از تیم سارینا خریدی هوشمندانه داشته باشید.

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید