نسبت اکسیدان به رنگ مو باید به چه میزان باشد؟

نسبت اکسیدان به رنگ مو

رنگ کردن موها کاری تخصصی است و نکات بسیاری در رنگ کردن موها باید رعایت شود. یکی از نکات اولیه در رنگ کردن موها، نسبت اکسیدان به رنگ مو است که باید بدانید چه میزان رنگ مو را به چه میزان اکسیدان اضافه کنید تا موها به همان رنگ دلخواه دربیاید. اینکار باعث می شود تا موهای شما زیبا و خوش رنگ شود.

نکاتی که در نسبت اکسیدان به رنگ مو باید بدانید

خانم ها علاقه بسیاری به رنگ کردن موها دارند و به دلیل عدم زمان کافی یا هزینه های بسیار، بیشتر خانم ها کار رنگ کردن موها را در خانه انجام می دهند. اما متاسفانه نتیجه کار با رنگ دلخواهشان تفاوت زیادی دارد و همین مسئله سبب شده تا خانم ها از خودشان بپرسند که چرا رنگ دلخواهشان به دست نیامده است. یکی از نکاتی که در رنگ کردن باید به آن توجه ویژه ای کرد، توجه به نسبت اکسیدان به رنگ مو است که باید به درستی آن را رعایت کنید.

  • اولین نکته ای که در ترکیب نسبت اکسیدان به رنگ مو باید بدانید این است که شماره اکسیدان را با توجه به پایه رنگ باید انتخاب کرد.
  • غلظت ترکیب نسبت اکسیدان به رنگ مو، باید به میزان روشنی یا تیرگی رنگ باید انتخاب شود.
  • اگر موهایی رنگ نشده و طبیعی دارید، باید اکسیدان و رنگ مو را با همان میزانی که بر روی جعبه درج شده است با هم مخلوط کنید.
  • سعی کنید برند اکسیدان و رنگ مو را مانند هم انتخاب کنید.

نسبت رنگ مو به اکسیدان

انواع اکسیدان ها برای رنگ مو

قبل از اینکه با نسبت اکسیدان به رنگ مو آشنا شوید، بهتر است با انواع اکسیدان ها آشنا شوید زیرا هر نوع اکسیدانی برای انواعی از رنگ مو استفاده می شود.

  • اکسیدان 3% یکی از ضعیف ترین اکسیدان ها برای رنگ مو است. این نوع اکسیدان با نام ولوم 10 یا اکسیدان 0.5 نیز شناخته می شود و برای انواع مش، هایلایت، رنگساژ و لایت به کار برده می شود. اگر از این نوع اکسیدان برای رنگ های تیره همچون مشکی و قهوه ای برده شود، باعث تیره تر شدن موها می شود.
  • اکسیدان 6% که با نام اکسیدان شماره 1 یا ولوم 20 نیز شناخته می شود، برای دکلره ضعیف و پوشاندن تارهای سفید مو به کار برده می شود. همچنین برای کاهش سوختگی موها در مش با فویل، رنگ ریشه و ابرو؛ آمبره و سامبره از این نوع اکسیدان استفاده می شود.
  • اکسیدان % که با نام ولوم 30 یا شماره 2 نیز شناخته می شود،باعث روشن شدن موها می شود. پس برای رنگ های متوسط تا بلوند بهتر است از این نوع اکسیدان استفاده شود.
  • اکسیدان 12% که با نام شماره 3 یا ولوم 40، یکی از قوی ترین اکسیدان ها سات که برای دکلره کردن قوی موها استفاده می شود. این اکسیدان خاصیت روشن کنندگی بسیار بالایی دارد، اما باعث سوختن موها می شود و باید در استفاده از آن تبحر خاصی داشت زیرا می تواند باعث سوختن و از بین رفتن موها شود.

انواع اکسیدان ها برای رنگ مو

نسبت اکسیدان به رنگ مو با توجه به حجم و رنگ مو

یکی از مسائلی که در رابطه با نسبت اکسیدان به رنگ مو باید بدانید این است که نسبت نسبت اکسیدان به رنگ مو باید با توجه به میزان حجم موها و رنگ مو باید انتخاب شود. اگر این نکته را رعایت نکنید، ممکن است موها رنگ قرمزی بگیرند یا بسوزند. برای انتخاب درست  نسبت رنگ مو به اکسیدان، باید نکات ذیل را رعایت کنید.

  • سعی کنید قبل از مخلوط کردن رنگ و اکسیدان، ابتدا رنگ مو و واریاسون را به خوبی با برس به هم بزنید.
  • رنگ مو و اکسیدان را باید با توجه به رنگ و حجم موها انتخاب شود.
  • معمولا میزان مورد نیاز اکسیدان،باید به همان اندازه رنگ تیوپ انتخاب شود. البته میزان دقیق آن بر روی جعبه رنگ مو درج شده است.
  • اگر بر روی جعبه 1:2 درج شده باشد، یعنی باید به نسب یک تیوپ رنگ با دو برابر اکسیدان با هم مخلوط شود و اگر نسبت 1:1 درج شده باشد، باید میزان رنگ و اکسیدان، به میزان برابری باشند.
  • اگر رنگ موی انتخابی شما روشن باشد، باید از اکسیدان شماره 9 استفاده کنید.
  • اگر رنگ موی شما تیره باشد یا موهای شما سفیدی دارد، باید از اکسیدان 6 درصد استفاده کنید. اگر از پودر دکلره استفاده می کنید، باید از اکسیدان 12 درصد استفاده کنید.

حجم و رنگ مو

نکاتی که در انتخاب رنگ و ترکیب رنگ ها باید بدانید

پیش از خرید رنگ مو و ترکیب آن با رنگ مو باید بدانید که رنگ ها از شماره 1 تا 10 دسته بندی شده اند. رنگ شماره 1، تیره ترین رنگ و رنگ شماره 10، روشن ترین رنگ است و شما باید به همین نسبت، رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین رنگ های قرمز، نارنجی و زرد، رنگ های گرم هستند و رنگ های همچون خاکستری، سبز، آبی و بنفش رنگ های سردی هستند.

نکات اشتباه در انتخاب رنگ مو

متاسفانه بسیاری از خانم ها، حتی با ترکیب میزان درست رنگ مو با اکسیدان، باز هم به رنگ موی دلخواه خود نمی رسند و همین مسئله سبب دلزدگی آن ها از رنگ کردن موها می شود. یکی از نکات بسیار مهمی که متاسفانه خانم ها در خرید رنگ مو به آن دقت نمی کنند، توجه به پایه مو است. در واقع رنگ هایی که در کاتالوگ مو دیده می شوند، همگی بر روی موهای بلوند امتحان شده اند و کسی که موهای مشکی طبیعی دارد نباید انتظار داشته باشد تا رنگ مو با رنگ کاتالوگ دقیقا یکی باشد.

راهنمای خرید:

تیم سارینا با توجه به تجربه چندین ساله خود و دریافت بازخورد از مشتریان، اکسیدان رنگ مو ماردو را پیشنهاد می‌دهد که در 3حجم 4لیتری، 1لیتری و 120گرم به فروش می رسد. همچنین برای خرید رنگ مو، رنگ مو ماردو گزینه بسیار خوبی می تواند برای شما باشد.

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید