دکلره مو و نکات مهم برای جلوگیری از آسیب رساندن مو هنگام دکلره

جلوگیری از آسیب رساندن مو هنگام دکلره

شاید بسیار شنیده باشید، که دکلره مو موجب سوختن مو می‌شود، اما جواب سوال دارد که چه زمانی دکلره مو موجب می‌شود تا این اتفاق برای مو بیفتد؟ در پاسخ به این سوال اینطور بگوییم که نیاز است تا به طور کامل روش انجام دکلره در تمامی جوانبی که دارد، مورد بحث قرار بگیرد، تا در نهایت به  نکاتی در خصوص کم کردن عوارض دکلره‌مو برسیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

دکلره مو چیست؟

دکلره مو چیست؟ دکلره کردن به معنای بی رنگ کردن مو است، که در همه‌ی سالن‌های آرایشی و زیبایی، توسط آرایشگران انجام می‌شود. زمانی خانم‌ها به سمت دکلره کردن مو می‌روند، که بخواهند به رنگ مویی بلوند دست پیدا کنند و یا با بی رنگ کردن موهای خود، یکی از رنگ‌های فانتزی را بر روی موهای‌شان اعمال کنند.

در واقع دکلره کردن مو عوارضی به دنبال دارد، که بخش زیادی از آن به خاطر نا آگاهی‌هایی در انجام دکلره است. از این‌رو به شما عزیزان توصیه می‌کنیم، که اگر خودتان می‌خواهید این کار را انجام دهید، حتما با مراحل انجام آن و نکات لازم آن آشنا شوید و اگر می‌خواهید به سالن آرایشی بروید و آن را به یک آرایشگر بسپرید، سعی کنید در انتخاب آرایشگر ماهر، نهایت دقت را به خرج دهید.

هیپوکلریت کلسیم یا همان پودر دکلره، به عنوان یک سفید کننده عمل می‌کند، که برای تصفیه آب نیز از آن استفاده می‌کنند. این پودر شیمیایی به این صورت عمل می‌کند، که رنگ طبیعی مو را از بین می‌برد و با ایجاد یک رنگ پلاتینی در محلی که دکلره شده است، این امکان را فراهم می‌آورد، تا هر رنگ دلخواهی که مد نظر شماست، بر روی مو اعمال شود.

عوارض دکلره مو

عوارض دکلره کردن مو

اگر تصمیم شما بر این است تا موهای خود را دکلره کنید، بهتر است بدانید که استفاده از پودر دکلره به تعداد دفعات بالا، می‌تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد، که هیچ راه جبرانی برای آن‌ها وجود نداشته باشد. این عوارض بیشتر در افرادی بروز پیدا می‌کنند، که پوست‌شان بسیار حساس باشد.

در واقع آنچه به عنوان عوارض دکلره‌کردن مو می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، مواردی همچون سفید شدن مو، خشکی مو، شکنندگی مو، ریزش مو، آسیب رسیدن به پوست سر، خشک شدن ساقه مو، موخوره و  تغییر شکل پروتئین‌های مو و… هستند.

دکلره مو

فرایند دکلره کردن مو

در جهت انجام دکلره‌مو، شما و یا آرایشگر به یک سری از لوازم و سایل نیاز دارید تا بتوانید فرایند را به خوبی پشت سر بگذارید. دستکش، ماسک، روپوش مخصوص، وسایل‌هایی هستند که برای رعایت بهداشت و دور ماندن از عوارض پودر شیمیایی دکلره، حتما باید مورد استفاده قرار بگیرند و سپس اپلیکاتور، شامپو تثبیت کننده دکلره و رنگ مو، انواع پودرهای دکلره، کاسه‌ی رنگ، پنبه، شانه‌ی دم باریک و دندانه درشت، کرم محافظ پوست و رنگ مو را تهیه کنید تا عمل دکلره را به کمک آن‌ها انجام دهید.

انواع پودر دکلره

پودرهای دکلره در دو رنگ سفید و آبی موجود هستند، که آرایشگر با توجه به رنگ مو و میزان مقاومت و همچنین میزان حساسیت مو، نوع آن را انتخاب می‌کند. در واقع اگر موهای شما حساس و شکننده باشند، مناسب‌ترین پودر برای شما، پودر دکلره سفید است، که قدرت بسیار پایین‌تری دارد و کم‌تر به موهای شما آسیب می‌زند. همچنین اگر  موهای شما رنگ‌شان روشن باشد، پودر بی رنگ کننده سفید بر روی مو اعمال می‌شود.

اما پودرهای دکلره آبی برای موه‌های تیره‌تر و موهایی که سالم هستند و هیچ‌گونه آسیبی ندیده‌اند، استفاده می‌شود.

پایه های دکلره

روش رساندن موها در دکلره کردن به پایه 10

برای انجام این کار به یک اکسیدان 12 درصدی به مقدار 120 میل نیاز دارید تا آن را با پودر دکلره ترکیب نمایید و سپس به مدت 15 دقیقه اجازه دهید که برروی موها باقی بماند، که ممکن است در برخی از موارد احتیاج باشد تا کمی بیشتر دکلره برروی مو باقی بماند و سپس آن را بشویید.

اگر مدت زمان، قرار گرفتن دکلره بر روی مو بیش از اندازه شود، تخریب موها توسط دکلره صورت می‌گیرد.

دکلره کردن مو

پایه های دکلره

پایه دکلره از 1 تا 10 می‌باشد، که این 10 پایه در سه سطح: ضعیف، قوی و متوسط قرار دارند.

نکاتی برای کم کردن عوارض دکلره مو

  • زمانی که به طور دائم بر روی مو، رنگ و دکلره اعمال می‌شود، مو فرصتی برای رشد پیدا نمی‌کند، از این‌رو آسیب رسیدن به مو در چنین مواردی سرعت پیدا می‌کند. یکی از مهم‌ترین نکات برای کاهش عوارض دکلره این است، که دست کم در سال یک الی دو بار به سراغ دکلره‌کردن بروید، تا موهای شما بتوانند، خود را ترمیم و سپس رشد پیدا کنند. البته ناگفته نماند که اعمال رنگ‌های تیره بر روی مو عوارض کمتری به دنبال دارند و آنچه که باعث می‌شود، مو تا حد زیادی آسیب ببیند، رنگ‌های روشن مانند دکلره هستند، که شکنندگی، خشک شدن مو و… را به دنبال دارند.
  • بسیاری از خانم‌ها در هنگام اعمال دکلره بر روی مو، نسبت به آن حساسیت نشان می‌دهند، که این حساسیت با تورم بالای پوست سر، قرمزی و خارش پوست کل بدن خود را نشان می‌دهد، که برای پیشگیری از آن، می‌توانید ابتدا به صورت آزمایشی یک قسمت کمی از مو را دکلره کرده و سپس اگر حساسیتی نشان داده نشد، دکلره کامل را انجام دهید.
  • از آنجایی که موها پس از دکلره‌کردن شکننده می‌شوند، برای شستشوی آن‌ها بهتر است، نرم کننده و شامپوی بچه را جایگزین شامپوهای همیشگی خود کنید و از وسایل‌هایی همچون، اتو مو، سشوار و اسپری حالت دهنده دوری کنید، چرا که این‌ها موجب خرد شدن موهای شما می‌شوند. همچنین توصیه می‌کنیم، که پس از شستشوی مو، برای برگرداندن مو به حالت اولیه، از لوسیون‌ها و روغن‌ها محافظ پس از استحمام، استفاده کنید.

پیشنهاد تیم سارینا برای انتخاب بهترین دکلره

با توجه به تجربیات و بازخورد مثبت مشتریانمان پیشنهاد می‌دهیم هنگام خرید رنگ دکلره، پودر دکلره ماردو در دو رنگ سفید و آبی را مدنظر قرار دهید.

مشاوره رایگان برای انتخاب درست:

شما میتوانید با شماره 09121262449 تماس برقرار نمایید و با مشورت رایگان از تیم سارینا خریدی آگانه داشته باشید.

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید