فواید کراتینه مو چیست و مضرات آن کدامند؟

فواید کراتینه مو

امروزه دربارۀ فواید کراتینه مو و عوارض آن صحبت های مختلفی می‌شود. آیا فواید کراتینه مو به مضرات آن می‌ارزد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا دربارۀ عوارض کراتینه مو  و مضرات و فواید کراتینه صحبت کنیم. اما پیش از آن باید تعریف جامعی از روش کراتینه کردن مو داشته باشیم.

کراتینه مو

کراتینه کردن مو در حقیقت صاف کردن مو با روش برزیلی است.  پروتئین کراتین ، پروتئین تشکیل دهندۀ ناخن‌ها و موی شماست که در سلامت پوست نیز بسیار مؤثر است. در روش کراتینه کردن مو با ترمیم فولیکول‌های صدمه‌دیدۀ مو، موهای آسیب‌دیده را ترمیم می‌کنند و  در نتیجه موهای فرد نرم و صاف خواهد شد. امروزه کراتینه کردن طرفداران بسیاری دارد. اگر از موهای فر و  وز خود خسته شده‌اید و به دنبال یک تحول هستید کراتینه کردن مو می‌تواند  برای شما یک انتخاب باشد اما این روش مزایا و معایب خودش را دارد.

فواید کراتینه مو

فواید کراتینه مو

اگر موهای شما خشک و آسیب‌دیده است، موهایی وز و کلفت و کدر دارید یا ناچارید ساعات زیادی از روز را برای صاف کردن و سشوار و اتو کردن موهایتان استفاده کنید لازم است با فواید کراتینه مو آشنا شوید.

از جمله فواید کراتین مو این است که با تزریق کراتین موهای آسیب دیدۀ شما را ترمیم می‌کند. موهای شما صاف و براق می‌شود و دیگر ناچار نخواهید بود به طور مداوم از سشوار و اتوی مو استفاده کنید.

ترمیم فولیکول‌های آسیب دیدۀ مو در نگاه اول کار بسیار خوبی به نظر می‌رسد اما باید بدانید که این روش عوارض خودش را دارد. در خیلی از کشورهای اروپایی این روش درمانی ممنوع شده است چرا که پس از کراتینه کردن شما ناچارید به طور مداوم موهای خود را با مواد صاف کنندۀ مختلف صاف کنید.

آموزش کراتینه مو

دیگر فواید کراتینه مو

از فواید کراتینه مو ماندگاری آن است . اما میزان این ماندگاری به روش کراتینه کردن مو و میزان و کیفیت کراتین مصرف شده بستگی دارد. همچنین جنس موی شما نیز در این مورد مهم است. بنابراین میزان ماندگاری این روش برای افراد مختلف و موهای مختلف متفاوت است. برای بعضی از افراد چندین ماه زمان برده و برای بعضی از افراد در مدت کوتاهی مو حالت خودش را از دست می‌دهد.

امروزه در همه‌جا بحث‌های زیادی دربارۀ فواید کراتینه مو و مضرات آن به گوش می‌رسد. لازم است قبل از انتخاب هر روشی برای بهبود موهای خود به خوبی تحقیق کنید و مزایا و عوارض کراتینه مو را به دقت بررسی کنید. چنانچه موهای وز و ضعیف دارید به هیچ وجه موهایتان را دکلره و رنگ نکنید.اگر می‌خواهید موهایتان را رنگ کنید این کار را قبل از کراتینه کردن موها انجام دهید و حداقل ده روز قبل از کراتینه کردن موها آنها را رنگ کنید چون کراتین ، رنگ موی شما را روشن‌تر خواهد کرد.

مزایا کراتین مو

عوارض کراتینه مو

 سوال اساسی این است که مزایای کراتینه و مضرات آن چیستند؟ آیا کراتینه کردن به موها آسیب میزند؟ روش کراتینه کردن چیست؟

محلولی که برای کراتینه استفاده می شود در حقیقت یک نوع مایع است که به مو مالیده می شود و سپس به کمک اتوی مو این محلول به خورد مو داده می شود. این کار به آرامی انجام می شود و زمان بر است اما در نهایت موجب لطافت و نرمی مو خواهد شد.اگر موهای فر و ضخیم دارید کراتینه کردن مو برای شما میتواند یک انتخاب باشد. اما  لازم است محلول مورد استفاده برای کراتینه کردن موی خود را به دقت انتخاب کنید. ماده ای که برای این کار استفاده میکند باید فاقد فرمالدهید باشد. هشدارهای جدی ای درباره وجود این ماده در مواد کراتینه وجود دارد که این روش زیبایی را در کشورهای اروپایی محدود کرده است.  بنابراین مضرات کراتینه مو را به دقت بسنجید و خوب تحقیق کنید.

عوارض کراتینه مو

نکات مهم دربارۀ کراتینه مو

اگر تصمیم گرفتید که فواید کراتینه مو برای شما به حد کافی مناسب است باید نکاتی را به یاد داشته باشید.

  1. قبل از انجام کراتین، مقداری از مواد آن را روی بازو یا پایتان بمالید و امتحان کنید. اطمینان حاصل کنید که به مواد حساسیت ندارید و بدنتان به آن واکنش منفی نشان نمی‌دهد.
  2. افرادی که بیماری بسوزیازیس یا درماتیت یا هر بیماری پوستی ای دارند قبل از کراتین کردن حتما با متخصص پوست خود مشورت کنند.
  3. به هیچ وجه از شامپوها و نرم کننده های حاوی سولفات استفاده نکنید چون به شدت به موهای شما آسیب میزنند.
  4. پس از کراتین کردن مو تا یک روز کامل از شستشوی موها بپرهیزید.

کراتینه مو

تاثیر مواد غذایی در تقویت کراتین مو

بدون شک تغذیه درست در سلامتی و تقویت پوست و مو موثر است. از ژلاتین و مواد حاوی ژلاتین استفاده کنید و مو و ناخن خودرا مرطوب و تمیز نگه دارید. این کار مانع از ترک برداشتن لایۀ کراتین روی مو و ناخن شما خواهد شد.

استفاده از ماسک مو و گیاهانی مانند آلوئه ورا، انواع روغن های گیاهی می تواند موهای شما را تقویت کند. برای تقویت موهای خود یک قاشق روغن کرچک را با دو قاشق روغن نارگیل و یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید. این مخلوط را به دقت روی موها و کف سر خود بمالید و خوب آن را مالش دهید. سپس سر خود را با کلاه مخصوص رنگ مو بپوشانید و اجازه دهید یک الی دو ساعت این مواد روی سرتان بماند. انجام این کار هر دو هفته یکبار تا حد زیادی وز موهای شما را از بین میبرد و موجب تقویت و زیبایی موهایتان میگردد.

مناسب ترین و بهترین کراتینه مو چیست؟

با توجه به تجربه چندین ساله تیم سارینا در زمینه تولید و واردات محصولات مو، پک کامل کراتین مو اورجینال برزیلی KSS از مناسب ترین و بهترین کراتینه مو موجود در بازار بوده و توانسته رضایت مشتریان ما را به همراه داشته باشد.

قیمت کراتینه مو

جهت اطلاع از قیمت کراتینه مو و آشنایی بیشتر با کراتین مو برزیلی KSS کلیک کنید.

 

جهت راهنمایی و مشاوره بیشتر، با شماره 09121262449 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید