آموزش دکلره مو و معرفی بهترین پودر دکلره

آموزش دکلره مو

دنیای رنگهای مو پر از شگفتی و زیبایی است. بسیاری از بانوان برای رنگ کردن موهایشان نیازمند دکلره هستند.  روشن کردن موها برای نشستن رنگ های زیبا بر روی مو یک کار تخصصی است. در این مقاله با آموزش دکلره مو بیشتر آشنا شوید.

دکلره مو چیست؟

رنگ کردن مو کاری دقیق است و نیاز به ظرافت دارد. اگر موهای تیره ای دارید و قصد دارید برای موهایتان رنگی روشن انتخاب کنید، نیازمند دکلره هستید.

دکلره موهای شما را روشن می کند و سبب می شود موهایتان با کیفیت بسیار بالایی رنگ جدید را به خود بگیرند. دکلره مو به فرایند تغيير رنگ پیگمنت های مو یا رنگدانه های مو از ساختمان مو گفته می شود.

گفته می شود اگر بخواهیم رنگ موی طبیعی را چهار درجه روشن تر کنیم، باید ابتدا موهایمان را دکلره کنیم و بعد فرایند رنگ کردن مو را انجام دهیم. آموزش دکلره مو کاری بسیار تخصصی است و نیازمند مهارت و تجربه است.

آموزش دکلره کردن

آموزش دکلره مو

در این قسمت با آموزش دکلره مو با شما همراه هستیم. در فرایند آموزش دکلره مو نیازمند وسایل زیر هستیم:

• پودر دکلره

• اکسیدان

• تونر

• یک ظرف و فرچه پلاستیکی جهت مخلوط کردن مواد

• شامپو و کاندیشنر

• دستکش

پوشیدن یک لباس کهنه و استفاده از حوله ای کهنه برای دور گردن قبل از شروع فرایند دکلره برای عدم نگرانی از بابت ریختن رنگ مو بر روی لباس توصیه می شود.

همچنین برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست، باید اطراف صورت را چرب کنیم آموزش دکلره مو به این صورت است:

  • پس از فراهم آوردن تمامی وسایل مورد نیاز، پودر دکلره را به همراه اکسیدان در ظرف پلاستیکی ریخته و توسط فرچه آن ها را به خوبی با یکدیگر مخلوط می کنیم.
  • با آماده شدن دکلره، نوبت به تقسیم بندی موها می رسد.پس از تقسیم کردن موها، بخش باریکی از مو را انتخاب کرده و مایع حاوی دکلره را با فرچه به تمام قسمت های مو بمالید. این کار را برای تمام حجم موهایتان انجام دهید.
  • پس از آغشته کردن تمام سر به مخلوط دکلره و اکسیدان، باید صبر کنید تا رنگ موهایتان روشن شود. می توانید هر سی دقیقه یکبار موها را چک کنید.
  • اگر موهایتان به رنگ نارنجی درآمدند، نترسید. از تونر می توانید برای از بین بردن آن استفاده کنید.
  • پس از اطمینان از روشن شدن موهایتان، تمام قسمت های مو را با شامپو و کاندیشنر بشویید. دقت کنید که دکلره نباید پس از شستشو روی سر باقی بماند. اگر از روشن شدن رنگ موهایتان اطمینان ندارید پس از حدود ۴۵ دقیقه حتما سر خود را با شامپو بشویید. (توجه کنید، باقی ماندن مخلوط دکلره و اکسیدان بر روی سر بیش از ۴۵ دقیقه عوارض جبران ناپذیری به موهایتان وارد می کند.)
  • حالا نوبت استفاده از تونر است. تونرها انواع متفاوتی دارند. برای استفاده از تونر حتما به دستور العمل های مربوط به همان نوع تونر عمل کنید.
  • پس از استفاده از تونر بار دیگر موهای خود را با شامپوهای ملایم و کاندیشنر بشویید.

دکلره مو

پایه های دکلره مو را بشناسید

در فرایند آموزش دکلره مو خوب است با پایه های دکلره نیز آشنا شوید. هر رنگ در دکلره یک شماره پایه دارد:

۱. قرمز

۲. قرمز نارنجی

۳. نارنجی قرمز

۴. نارنجی

اگر پس از دکلره موهای شما به رنگ های قرمز، قرمز نارنجی، نارنجی قرمز و یا نارنجی درآید، در حد دکلره ضعیف رنگ باز کرده است. اگر موهایتان به این رنگ ها در آمده است، رنگ انتخابی شما می تواند قهوه‌ای متوسط (پایه‌ی چهار) بلوطی، مسی، آکاژو، فندقی تیره و قهوه‌ای صدفی باشد.

اگر می خواهید موهای شما روشن تر شود باید رنگ موهایتان در هنگام دکلره به پایه دکلره متوسط برسد. پایه های متوسط دکلره شامل رنگ های زیر است:

۵. نارنجی زرد
۶. زرد نارنجی
۷. زرد نارنجی کم رنگ

انتخاب رنگ های آکاژو، قهوه‌ای روشن، بلوند تیره، رنگ‌های خاکستری پایه‌ی پنج و شش برای این سه پایه مناسب است. پایه های دکلره قوی برای رنگ های بلوند روشن، بلوند طلایی، بلوند خاکستری و بلوند زیتونی به ترتیب زیر می باشد:

۸. زرد

۹. زرد روشن

۱۰. پلاتینه تا سفید

دکلره کردن مو

آموزش دکلره موی بلند

 آموزش دکلره مو های بلند به شرح زیر است :

موهای بلند برای دکلره شدن نیازمند سه مرحله هستند. در واقع برای دکلره موی بلند ابتدا باید مو را به سه قسمت تقسیم کنیم. این سه قسمت باید به صورت پشت سر هم قرار گیرند. قسمت پائین مو اولین بخشی است که باید دکلره شود.

پس از دکلره کردن قسمت پائین به سراغ بخش بالایی می رویم و پس از انجام عمل دکلره بر روی قسمت بالایی، دکلره بالاترین قسمت مو را انجام می دهیم.

پس از اتمام عمل دکلره موهای شما آماده پذیرش رنگ جدید هستند.  به یاد داشته باشید رنگی که می خواهیم برای مو های خود بگذاریم باید مطابق با قسمت تیره باشد. یعنی زمانی می توانیم از رنگ شماره شش استفاده کنیم که دکلره به پایه هفت رسیده باشد.

نکات جانبی برای دکلره کردن موها

در فرایند یادگیری آموزش دکلره مو نیازمند دانستن برخی نکات بسیار مهم هستیم:

قبل از دکلره کردن مو، ابتدا ماده را بر روی بخشی از موها تست کنید. ( ممکن است به دکلره حساسی داشته باشید.)

 توصیه می شود پس از دکلره کردن تا چند هفته به استخر نروید.

موهای دکلره شده به گرما و نور آفتاب حساس ترند. پس از دکلره کردن، خیلی از اتوی مو و سشوار استفاده نکنید.

پودر دکلره آبی قوی تر از پودر دکلره سفید عمل می کند.

از پودر دکلره سفید برای موهای حساس، نازک و رنگ شده استفاده می شود.

از پودر دکلره آبی برای موهای طبیعی و سالم استفاده می شود.

هنگام دکلره پوست سر نباید تمیز باشد. ( چرب بودن مو و پوست سر برای جلوگیری از آسیب های جانبی یک امتیاز است.)

نحوه دکلره مو

معرفی محصولات مرغوب برای دکلره مو

پس از فرایند آموزش دکلره مو محصولاتی که توسط تیم ما برای دکلره مو توصیه می شوند به ترتیب زیر هستند:

  • پودر دکلره پرفکت ساشه ماردو 15گرمی: این محصول موهای شما را بدون آسیب و شکنندگی به پایه دلخواه می رساند. دکلره پرفکت دارای کراتین و بدون غبار است. بنابراین می توانید مطمئن باشید هنگام دکلره موهایتان خشک نمی شود. پودر ساشه ماردو ۱۵ گرمی در دو رنگ آبی و سفید بسته بندی شده و قابل ارائه است. (لینک محصول)
  • کرم دکلره (دکو کرم) ماردو 125گرم: این محصول با قابلیت پاک کنندگی رنگ مو برای  از بین بردن رنگ های شرابی و حنا و مشکی با دوبار شارژ و همچنین برای روشن کردن موهای آسیب دیده و ضعیف بسیار مناسب است. برای استفاده از این محصول باید دکوکرم را با نسبت ۱ به ۲ با اکسیدان مخلوط کنید. (لینک محصول)
  • پودر دکلره ماردو در دو رنگ سفید و آبی (نیم کیلویی): این محصول بسیار سریع است شما می توانید در یک مرحله موهایتان را به پایه دلخواه برسانید. این پودر خاصیت نرم کنندگی و ضد زردی دارد. فاقد غبار بوده و توسط کراتین هیدرولیزه شده است. (لینک محصول)
دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید