آموزش گام به گام رنگ کردن مو در خانه

رنگ کردن مو در خانه

رنگ کردن موها یکی از کارهایی است که معمولا خانم ها آن را هر چند وقت یکبار انجام می دهند و همانگونه که می دانید این کار هزینه زیادی دارد. بنابراین رنگ کردن مو در خانه یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه ها برای رنگ کردن موها است. به همین منظور، در این مقاله آموزش گام به گام روش رنگ کردن موها کاملا توضیح داده شده است.

نکاتی که پیش از رنگ کردن مو در خانه باید رعایت کنید

خانم هایی که قصد رنگ کردن مو در خانه را دارند باید پیش از رنگ کردن موها، نکاتی را رعایت کنند. قبل از هر چیز، باید بدانید که پیش از رنگ کردن موها باید موهایتان را تمیز بشویید اما برای اینکار باید بدانید که نباید از نرم کننده مو برای شست و شوی موهایتان استفاده کنید. سپس باید رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری کنید. باید بدانید که برای رنگ کردن مو در خانه، به وسایل زیر نیاز دارید:

  • رنگ مو
  • براش رنگ مو
  • دستکش لاتکس
  • پاک کننده آرایشی

همیشه سعی کنید از رنگ موی خریداری شده، یکی بیشتر بخرید تا در صورتی که بعدا نیاز شد بتوانید برای رنگ کردن قسمت هایی از مو که نیاز است، از این رنگ استفاده کنید. هیچ گاه از رنگ های ترکیبی برای رنگ کردن مو در خانه استفاده نکنید، زیرا شما در رنگ کردن خیلی حرفه ای نیستند و به همین دلیل باید از رنگ های تکی استفاده کنید.

برای رنگ کردن موها، برای اینکه کف خانه و لباسهای تان رنگی نشود، باید یک روزنامه را در کف خانه و جایی که می خواهید رنگ کنید بیندازید و همچنین برای اینکه لباسهایتان رنگ نگیرد، از یک لباس کهنه استفاده کنید.

برای اینکه رنگ مو به دیگر قسمت های صورت همچون گوش ها و پیشانی شما مالیده نشود، باید پیشانی و دیگر قسمت های مو را با وازلین یا کرم مرطوب کننده مرطوب کنید.

حتما پیش از رنگ کردن موها در خانه، رنگ را روی تکه ای کوچک از پایین موهایتان امتحان کنید تا ببینید که نتیجه چطور خواهد شد.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

آماده سازی برای رنگ کردن مو در خانه

اولین مرحله برای رنگ کردن مو در خانه این است که وسایل مورد نیاز را آماده کنید و سپس رنگ کردن موهایتان را شروع کنید.

  • پیش از هر کاری برای رنگ کردن مو در منزل، باید موهایتان را به درستی شانه بزنید تا گره ای در موهایتان وجود نداشته باشد.
  • خط رویش موها، گوش ها و قسمت هایی از صورت را که فکر می کنید ممکن است رنگ بگیرد را با وازلین، برق لب یا کرم مرطوب کننده به خوبی بپوشانید.
  • برای مخلوط کردن رنگ و اکسیدان باید از ظرف مخصوص رنگ استفاده کنید. برای به هم زدن رنگ مو می توانید از براش رنگ مو استفاده کرده یا با انگشت دست اینکار را انجام دهید. برای اینکار حتما باید از دستکش استفاده کنید تا دستهایتان رنگی نشود.
  • سعی کنید برای رنگ مو از اکسیدان 2 درصد استفاده کنید.

رنگ کردن مو در منزل

در دومین مرحله از رنگ کردن مو در خانه، موهایتان را دسته بندی کنید

برای رنگ کردن مو در خانه باید موهای خود را به چهار قسمت تقسیم کنید. برای تقسیم بندی موها، باید ابتدا موها را از فرق سر از هم جدا کرده و سپس هر قسمت را نیز به صورت افقی به چهار قسمت تقسیم کنید. سپس هر قسمت را با یک کلیپس بزرگ در قسمت بالای سر جمع کنید. اینکار سبب می شود تا موهای شما در هر تکه به درستی رنگ شود.

آموزش گام به گام رنگ کردن مو در خانه

رنگ کردن موها را شروع کنید

برای رنگ کردن مو در خانه، بهتر است از قسمت های جلویی سرتان شروع کنید زیرا این قسمت نیاز به زمان بیشتری دارد. برای رنگ کردن موها باید از یک شانه دندانه بزرگ استفاده کنید و رنگ را از سمت ریشه به سمت نوک موها بزنید. زیرا اگر ابتدا ساقه مو و سپس ریشه را رنگ بزنید، رنگ ساقه و ریشه مو با هم متفاوت خواهد بود. پس از اینکه با براش مخصوص رنگ، رنگ را به موهای خود زدید باید با شانه، رنگ های اضافه را از روی موهای خود بردارید. برای این منظور، باید حرکت شانه به سمت بیرون باشد. می توانید برای اینکه رنگ بهتر بر روی موها پخش شود، از دست ها نیز برای پخش رنگ بر روی موهای خود استفاده کنید. در رنگ کردن مو در خانه باید دقت کنید که:

  • اگر موهایتان را تابحال رنگ نکرده اید باید بدانید که رنگ کردن موها را باید 5 سانتی متر بالاتر از ریشه شروع کنید.
  • اگر قبلا موهایتان را رنگ کرده اید، رنگ موها را از 2.5 سانتی متر بالاتر از ریشه ها شروع کنید.
  • رنگ را به خوبی به همه قسمت های موی خود برسانید تا همه قسمت ها به درستی رنگ بگیرند. برای این منظور باید از یک آینه نیز در قسمت پشت سرتان استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه قسمت های مو در پشت سر نیز به خوبی رنگ گرفته اند.

رنگ کردن موها

رنگ را به مدت زمان لازم بر روی موهایتان نگه دارید

پس از اینکه رنگ کردن موهایتان را تمام کردید، باید مطابق با زمانی که بر روی جعبه رنگ مشخص شده است، رنگ را بر روی موهای خود نگه دارید. پس از اینکه موهایتان را رنگ کردید، یک کلاه مخصوص رنگ یا یک نایلون را بر روی موهای خود بکشید تا موها سریع تر رنگ بگیرد و رنگ جایی چکه نکند.

دقت کنید که نباید رنگ مو را خیلی روی موی خود نگه دارید و باید به میزان مورد نیاز آن را بر روی موهای خود بگذارید. به طور معمول 30 الی 45 دقیقه برای رنگ موها وقت نیاز است و پس از این مدت می توانید موهای خود را بشویید و رنگ مو را پاک کنید.

شستن موها پس از رنگ کردن مو

پس از اینکه زمان مورد نیاز برای رنگ کردن مو در خانه به اتمام رسید، باید موهایتان را بشویید. برای شستن موها کافیست از آب استفاده کنید زیرا آب می تواند مولکول های رنگ را از روی مو بشویید و از بین ببرد. پس از شستن موها، باید موهای رنگ شده را یک روز در میان بشویید. هیچ گاه برای شستن موها بلافاصله پس از رنگ کردن، از شامپو استفاده نکنید و این اشتباه را مرتکب نشوید. به همین راحتی، شما می توانید تا موهای خود را با کمترین هزینه و زمان در خانه رنگ کرده و رنگ مویی زیبا و جذاب داشته باشید.

رنگ مو

نکاتی در رابطه با رنگ کردن مو در خانه

  • پس از شستن موها با آب، می توانید یک ساعت صبر کنید و سپس موها را با شامپو و نرم کننده بشویید.
  • برای خشک کردن موهای رنگ شده می توانید یا از سشوار استفاده کنید یا بگذارید تا موهایتان به صورت طبیعی خشک شوند. البته اگر از سشوار استفاده می کنید، باید سشوار را روی درجه کم بگذارید.
  • اگر از رنگ موی خود ناراضی هستید، می توانید برای پاک کردن رنگ از محلول های رنگ بر استفاده کنید.
  • باید بدانید که رنگ موهای موقت پس از 6 الی 12 بار شستن از روی موها پاک می شوند. از سوی دیگر رنگ های دائمی به طور معمول بین 6 الی 8 هفته بر روی موهای شما ماندگار هستند.
  • معمولا داخل هر بسته رنگ، نرم کننده هایی برای شست و شوی رنگ ها وجود دارد که اگر از این نرم کننده ها داخل بسته رنگ نبود نیز می توانید از نرم کننده های دیگری استفاده کنید.
  •  برای اینکه رنگ مو بر روی موها ماندگارتر شود، بهتر است از تماس مو با نور آفتاب و آب های کلردار خودداری کنید.

رنگ مو سال 99 و 2020

ما پیش از این در مقاله‌ای ویژه در این خصوص صحبت کردیم و پیشنهاد می‌دهیم حتما این مقاله جذاب را مطالعه نمایید. (مطالعه مقاله ترند رنگ مو سال 99 یا 2020)

نیاز به مشاوره دارید؟

شما می‌توانید از طریق تماس با شماره 09121262449 و با دریافت مشاوره رایگان از تیم سارینا خریدی هوشمندانه را تجربه کنید.

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید